Trabajo de Community manager - Cdmx en Listopro, Ciudad de México - México
search
tune

Filtros

close

Rango de salario (MXN)

Tipo de empleo

Fecha de publicación

Community manager - Cdmx

Listopro es la mejor manera de conseguir tu proximo trabajo digital. Grandes corporativos, empresas de tecnología y startups utilizan nuestra plataforma para contratar posiciones estratégicas, principalmente en tecnología, producto, ventas de software y marketing digital.Nuestra plataforma es la primera que invierte el proceso de postulación: en Listopro, son las empresas a invitar los candidatos, entonces al completar tu perfil, automáticamente eres considerado para las vacantes sin que tengas que postularte

¿Como funciona el proceso?
1.Completa tu perfil en nuestra página. 
2.Espera a que una empresa te invite a su proceso, no necesitas postularte como en los portales tradicionales
3.Crear una cuenta es totalmente gratuita, además te da acceso a varias herramientas, para crear tu CV o acceso a material para capacitarte
4.Si ya tienes cuenta, simplemente entrar a nuestra página y actualiza tu perfil.

Sobre esta posición:
The Community Manager will be responsible for aligning all company communications, PR, social media, and marketing content to create a strong brand identity. You will be the first point of contact for online fans and followers, thus developing an intimate relationship with the online community.

Responsibilities:
-Develop a content plan.
-Create engaging content for all platforms, including blog pieces, articles, social media posts, newsletters, and videos.
-Engage with online community and respond to comments and requests.
-Analyze web traffic and relevant community metrics.
-Relay community feedback to relevant internal stakeholders.
-Devise and implement community communication initiatives.
-Liaise with other departments to stay updated on new marketing initiatives, product and service developments, and to ensure brand consistency.
-Attend networking events or relevant industry workshops.
-Liaise with external agencies or journalists to ensure accurate brand representation.

Requirements:
-A degree in communication, English, journalism, marketing or related field may be required.
-Experience with Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, and YouTube is essential.
-Knowledge of Hootsuite or similar programs to manage online postings on different platforms.
-Proficient in Google Analytics.
-At least two years' experience managing social media platforms.
-Strong writing and verbal communication skills.
-Knowledge of marketing trends and techniques.
-Superb time management skills.
3433